måndag 7 maj 2018

Helgen, alltså

Normalt sett brukar det väl bli ett blogginlägg eller två på helgerna när tiden är lite mer ens egen, men inte så denna helgen. Nä, för inte kan man sitta inne och blogga när SOMMAREN exploderade! Det blev inte så mycket fotograferat heller, för när det nu liksom erupterar med blommor och blader och solsken och grillat runt omkring en, ja då ska man carpa diem så mycket man kan och uppleva. Bara njuta.

Så vad har Loppan och jag då njutit av? Vi träffade syrran och Zoya i fredags kväll och alla hade det himla trevligt, utom möjligen Zoya som suckade och sa "är hon kvar?!? Varför i hela fridens namn?!"



Men jo, Loppan är kvar och vi tog en lördagssommarmorgonpromenad bland vitsippor och bokar och rände runt med en lika busig boxer (Loppan, själv stod jag stilla, förutom när jag svajade i vinddraget när de for förbi), och då, då blev det faktiskt någon liten bild.

Sen var maken och jag på middag på kvällen medan Loppan var hos Johanna och jag tror att vi alla hade det alldeles förträffligt. Möjligen fick maken och jag mer champagne, smördegsbakelser, fantastisk fisksoppa och jordgubbstårta än Loppan, men livet är ju sånt; inte alltid rättvist.
Söndagen, ja den tillbringades utomhus i stort sett hela dagen. Inte kan man sitta inne och häcka? Vi började med att spela golf, och det var möjligen inte helgens bästa beslut, men det var ju soligt och så, det var det, så det var väl inte helt bortkastat. Sen blev det trädgård och soffhäng och grillat och en uppgrävd funkia och snipp, snapp, snut så var den helgen slut!

Men det kommer säkert fler.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.