måndag 19 mars 2018

Hatten på!

I lördags tvättade jag. Jag skulle innerligt gärna vilja tvätta vinterjackan för att hänga undan den, den börjar se lite sjavig ut efter att ha använts hela vintern men nu känns det ju som att någon vecka till får man sjava runt och se anskrämlig ut, trots att man längtar efter att gå ut i klänning, kofta och tunna strumpor - eller inga strumpor alls, för den delen!
Jag är trött på sjav. Jag vill ha stil och elegans! tänkte jag och sen tänkte jag vidare att om det nu är så att vårvindarna vägrar att viska och leka som i visan, utan mest är isande friska, ja då ska jag i alla fall ha elegans! Alltså bokade jag in maken och mig på Afternoon Tea på Hypoteket här i Lund och sen tryckte vi ner respektive hatt på skulten och halkade dit över kullerstensgatorna. Att får en stund få ikläda sig klänning, jacka och hatt och ha ett glas bubbel inom räckhåll, det satte onekligen sprätt på livsandarna.
Det var bubbel och musselsoppa, det var små eleganta snittar, det var scones och clotted cream och kaka med jasminglass och hallon och små macroner, allt inmundigat i tjusig miljö med utsikt över trädkronorna i Lundagård och domkyrkan. Då kände jag mig väldigt långt bort från min sjaviga vinterjacka för en stund.

2 kommentarer :

  1. After noon tea låter härligt och gott, vilken bra idé! Nån gång ska jag släpa med min man på det också. Kul att lyxa till det då och då :) Mvh Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det är jättemysigt med afternoon tea om man gillar scones och clotted cream och små fina snittar - och i synnerhet i vacker miljö. Rekommenderas varmt!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.