söndag 9 april 2017

I väntan på solen

På fotot sitter Loppan och väntar på att matte ska ha tagit klart fotot, och här sitter jag och väntar på att den där solen som SMHI har utlovat ska komma fram igen. Imorse var den framme och då for Loppan och jag ut och traskade runt vid skogarna och fälten runt Krankesjön medan vi väntade på att maken skulle ha tittat färdigt på Formel 1, för sen ska vi nämligen ut och slita och släpa med trädgårdsarbete. Gräsmattan ska fixas och det lär ju säkert ta en halvtimme eller så. Slit och släp, som Kronblom sa. Vi vill ju dock slita i sol, så därför sitter jag här nu och bloggar så det är inte direkt så att jag är sysslolös.

Dessutom håller jag på med strumpstickning - och eftersom jag är som jag har har jag två par strumpor på gång. Inte till lille, lille bror utan ett par till maken, son är klara exklusive hälarna och ett par till mig där en hällös strumpa är klart och resåren startad på den andra.

Det torde inte vara svårt att gissa vilken strumpa som är makens och vilken som är min? Jag tycker ju att makens förvisso är randig, men på ett väldigt dämpat och nästan inte-randigt-alls vis, men makens reaktion när han fick syn på dem var att hoppa högt och utbrista: - de är inte så diskreta! va?

Käre make, du är modig som ett lejon på många sätt och vis, men när det gäller strumpor går du inte först i ledet och testar nya mönster direkt.

Sen slog det mig att herreminje, det är ju snart påsk! Och hur står det till på påskpyntfronten frågade jag mig oroligt? Inte så värst bra kom jag på - jag har några harar och några påskägg med frivoliteter som min mamma gjort en gång i världen. Det är ju en god start, men lite till vore nog inte fel?

Det blev till att öppna garnskåpet och se vad man hittade där. Jag har en liten idé, det har jag så vi får se vad som hinns med om det nu inte blir så där soligt som SMHI lovat, då ska det påskpyntas å det ihärdigaste här.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.