torsdag 13 april 2017

Bra torsdag det här

Rent generellt är ju torsdagar bra dagar; kanske inte fullt av samma klass som fredagar men bra ändå, liksom.

Sen finns det ju då torsdagar som är ännu bättre, dagens torsdag till exempel. Dels är det ju skärtorsdag och då är man lite extra ledig (+), sen så fyller ju dottern år (+++!) och så ska vi få passa Grynet ikväll medan hennes mamma och pappa ska smörja kråset på annan lokal (massor av +!).

Grattis på dej du, kära dotter! Det blir paket och sång när vi ses, det hoppas jag du ser fram emot!

Imorgon är det ju då fredag, och då kommer sonen och hans flickvän och just nu skriver jag listor och planerar mat och köper blommor och känner att det är massor med plus i kanten här också.

Så har jag precis färdigställt makens ill-randiga strumpor! Vassego' käre make. Med ränder och allt. Sedan har jag också lagat den strumpa som gått sönder i tån. Imorse var det ett annat par som fått hål som ska lagas. Jag är lite kluven, det är jag. Å ena sidan är jag så glad att maken gillar de strumpor jag knörplar ihop åt honom med flitiga fingrar på ett högst hustruligt vis, å andra sidan vill jag ju gärna slippa laga dem. Det är ju roligast att sticka dem första gången menar jag. Jag tror det kan bero lite på garnet också, de allra som mest finaste och mjukaste garnerna är nog inte så kompatibla med makens strumpnötande, det vill nog lite kraftigare doningar till. Vi får se med de nyaste, de känns stadiga och bra. Än så länge, får jag kanske tillägga.

Lite påskpynt på det, ja då har vi en mycket bra torsdag!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.