fredag 14 april 2017

Bloggandets makt


Man hör ju ibland om att bloggare har makt. Jag får nog erkänna att jag trodde detta gällde stora bloggar med triljoner läsare, inte en liten garn-å-hundblogg med en handfull som tittar in.

Fast lite makt verkar jag ha? Jag ryter i åt kung Bore och tramset med den värmländska snön och si på f-n! Det slutar snöa. Det börjar töa. Det blir farbart igen.

Så nu blir det långfredagsmiddag här med barn och barnbarn och tandläkare (eller tannapregare som vi sa när jag var liten, och man var så där skånsk av sig), kemister (dem benämnde vi inte alls, jag tror inte vi visst vad det var), ingenjörer, Gryn, nördiga makar och raggiga vovvar.

Herregud, tänk vad jag kanske kan uträtta om jag sätter den sidan till? Hm....

Men till dess: Glad Påsk! Förhoppningsvis en snöfri sådan.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.