söndag 13 november 2016

Lilla Loppan gör debut

Lilla Loppan börjar bli stor! 6,5 månad och hon börjar bli lite, tja mogen och väluppfostrad vore väl till att ta i, men aningens mer o-valpig. Ibland. Korta stunder.

Igår gjorde hon debut i styrelsearbetet minsann. 3,5 timmars styrelsemöte i bostadsföreningen och Loppan var med hela tiden, även om det slår mig att hon nog inte står med på deltagarförteckningen. Hon åt grisöra med stor frenesi, och sedan knoppade hon in under bordet och värmde fötterna på deltagarna. Jag tror att beslutsfattandet går så mycket bättre när man har en liten fyrbening som hjälper till.

Idag var det avslutning på valpkursen och det var spår på programmet! Det var -7 imorse när vi körde ut mot Södra Sandby och vi var påpälsade! Loppan i päls (egen) och jag i underställ och kliig mössa. Loppan tyckte det var intressant med spår, även om den där väntetiden i bilen var väldigt onödig. Hon spårade korvbitar med stor koncentration ett tag - men sedan blev hästarna i hagen mer intressanta. Och andra hundar i närheten. - Korv? sa hon förstrött, - vem bryr sig om korv? Så det visar sig att jag har en liten finsmakare till vovve, en som vill ha goda saker för att anstränga sig lite extra. Nästa gång blir det lever, det kommer lilla Loppan att gilla!

Maken och jag, vi ska vare sig käka korv eller lever ikväll, utan Poulet au Porto enligt Julia Child. Och eftersom Julia är som hon är (och jag glömmer mellan gångerna) så lär väl kyllingen blir klar någon gång långt senare ikväll. Förhoppningsvis värt att vänta på!

2 kommentarer :

  1. Så underbart att läsa att någon lagar mat ur Julia Childs kokbok!

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det händer inte ofta, men ibland. Och oftast blir det väldigt gott! Men det tar tid...och särskilt nyttigt känns det kanske inte alla gånger med allt detta smör och olja och sånt - och en minimal mängd grönsaker!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.