lördag 8 oktober 2016

Spegel, spegel på väggen där...

...fast äsch, inte behöver jag fråga en spegel för att veta vem som gulligast i landet är! Det är ju Hjärtegrynet såklart! Tätt följd av lilla Loppan.
Alltså, vem behöver gå ut på fredagskvällarna, iklädd högklackade obekväma skor, och slå sagda klackar i taket när man kan vara hemma, iklädd sina påsigaste och bekvämaste jeans och med ett sånt här glatt besök? Alla blir ju glada, även lilla Loppan som nästan slår knut på sig själv. Dels av glädje över att träffa den andra familjemedlemmen som är i liknande storlek och som kravlar runt på golvet, dels av iver att sno åt sig lite av Hjärtegrynets leksaker. Det gäller att vara snabb som en panter! Hjärtegrynet satt i sin stol och plopp! så slängde hon ett litet lejon överbord och innan mormor hann blinka rände Indy runt med lejonet i munnen, väl vetandes att det kanske egentligen inte var hennes lejon... Hjärtegrynet tittade intresserat på och slängde sedan raskt nästa leksak överbord.

Jaja, en mormor kan behöva lite motion, så är det bara.

Idag har lilla Loppan och jag varit hos den lokala hundprylsförsäljaren och införskaffat ett nytt koppel. När jag var på kurs i veckan sa instruktören att ett låååångt koppel ska man ha, hon fnös föraktfullt åt alla korta varianter. Jag, som är en lydig elev (och som gillar att köpa hundpryttlar...) åkte således raskt till Satchmos och förhörde mig om vilket som var deras längsta koppel? Försäljaren plockade raskt fram ett långt och kraftigt, i brunt läder. - Detta ska jag ha! utropade och och hivade fram de erforderliga sekinerna. Försäljaren försäkrade mig om att jag valt ett bra koppel, "poliserna använder detta, starkt och bra". Mja, jag har ju inte direkt en polishund, ingen macho schäfer precis, utan en liten slank och söt terrier... men det är välan klart att tösen ska ha ett kvalitetskoppel!

Sen har vi traskat runt med en annan valp och försökt lära valparna att man behöver inte leka med alla andra hundar, man kan faktiskt promenera bredvid varandra utan att låtsas om varandra också. Valparna såg inte helt övertygade ut som hur kul nu detta var? Men det gick rätt bra, och sen åkte vi hem och bakade äpplemuffins. Sånt ska ju också göras.

2 kommentarer :

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.