måndag 19 september 2016

Vill du bli min nya vän?

 Jag fick ju en fantastisk present när jag fyllde år; en overlockmaskin! En sån har jag bara sett på håll, aldrig använt och vet egentligen inte hur den fungerar. Nu har jag en egen, och med tanke på mängden valp i huset har jag inte haft tid att göra så mycket åt det än - men nu är den uppackad! Längre än så har jag inte kommit, jo för symaskinsförsäljaren hade strängt sagt att - "säg nu åt henne att inte göra någonting innan hon kommit hit så jag får visas hur den fungerar".

Men packa upp, det får man väl ändå? Sedan såg jag att förutom bruksanvisningen så låg det ytterligare ett papper i kartongen...
Får inte användas av personer med reducerade fysiska, sensoriska eller psykiska färdigheter, eller av personer som saknar erfarenhet och kunskap. Oh my. Alldeles oavsett det sensoriska och sådär, så kan ju ingen påstå att jag har vare sig erfarenhet eller kunskap.

För övrigt tycker jag ju att den pryder sin plats! Den är liksom liten, knubbig och söt. What's not to like, typ.


Det får nog bli ett besök hos  Bernt (symaskinsförsäljaren) på lördag. Men till dess kan jag klappa lite på den och fundera på vad jag ska sy. Om jag nu lär mig, alltså. Annars får den bara stå där och se imponerande ut.

Ett eget litet bonuspack fick jag också till! Det blir spännande, det här
.

2 kommentarer :

  1. Definitivt liten och söt och jag tror säkert den är enklare att lära sig än att parkera på er nya parkeringsplats.... :-). Jag ser fram emot att få en demonstration någon gång framåt julen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag nu har lärt mig att parkera på den nya p-platsen känner jag mig övermodig och utlovar en demonstration. Någon gång i framtiden...

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.