söndag 18 september 2016

Det är roligt med valp!

Att ha en valp är att skratta mycket, fundera en del, oroa sig lite, rädda saker från att tuggas på - och få komma ut i friska luften .

Igår var vi och träffade en annan aussie, fast en australian shepherd som är 2,5 år och det var himla trevligt men det hanns inte med några foton, för det gick liksom undan hela tiden!

Idag har vi varit ute med syrran och Zoya och det var ganska mycket sprätt då också. Onödigt mycket sprätt, såg det ut som att Zoya tänkte.





Stackars Zoya! Men det lugnade ner sig och de kunde skutta sida vid sida och snusa sida vid sida också vill jag tala om. Även om det blev ett och annat extraskutt av livsgläde däremellan. Himla skönt att komma ut i skogen ett tag, det tyckte vi allihop. Även Zoya, hoppas jag.


Emellanåt undrar jag dock; är det en valp? Eller är det en fågel jag köpt?

2 kommentarer :

  1. Tack för en härlig söndagsutfärd. Jag skrattar gott när jag ser bilderna och njuter av att se våra vovvar tillsammans, vi ser ju redan nu att de kommer att bli lika goda vänner som Hampus och Zoya var. Även om Zoya nog längtar tills Indy bli liiiite lugnare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte utan att jag håller med Zoya - även om valptiden är helt underbar den också :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.