söndag 14 augusti 2016

Packa mammas kappsäck

Nu när jag precis bloggat klart om vår synnerligen behagliga kryssning är det dags att packa kappsäcken igen. Mammas, den här gången, pappa behöver inte packa någon kappsäck vilket han är mycket nöjd med såhär i OS-tider.

Jag tror jag kan lova att det blir inga kyrkbesök den här gången; jag ska till Finland på konferens och den här gången har det påpekats att vi bör packa grova skor och regnkläder. Jaha. Vad är det för fel på killer heels (förutom att man inte kan gå i dem) och lite glamour, bubbel och fransk matlagning undrar jag. Det ryktas om grillad korv. Nåja, det blir nog bra med det, och medan jag överger maken under måndag-tisdag oroar jag mig såklart över vem som ska stå för markservicen och passa upp på min egen OS-nörd? Vojne, vojne, hur ska detta gå? Ska han sitta där hålögd, utmärglad och knapra på ett knäckebröd?

- Du kan ju ringa och beställa takeaway med hemkörning? föreslog maken listigt. Han påpekade att man kan telefonera även från vårt östra grannland. Men nja, jag tycker nog han kan ringa på egen hand. Bra karl reder sig själv, och allt det där.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.