måndag 25 juli 2016

Sommardagar

Det är ju inte klokt, så kom semestern och så kom sommarvärmen och plötsligt lever man i det där som man drömmer om i november men som ibland aldrig inträffar; soliga varma dagar när man skrotar runt och mest bara tar det lugnt. Ibland så lugnt att man väcker sig själv med sina snarkningar när man glidit in i drömmarnas land på soffan i trädgården.

Andra är desto piggare och gör gymnastiska övningar. För övrigt kan hon stoppa sin fot i munnen och det kan jag ju säga att det kan inte jag. I all synnerhet inte nu med ett hotande ryggskott, men räddningen är nära! Kl 10 ska jag vara hos "min" kiropraktor som inte bara är trevlig och sådär, men som dessutom knycklar ihop en på det mest kompetenta sätt. Även om jag tvekar om att jag ska kunna stoppa tårna i munnen efter behandlingen.
Jag sitter i skuggan och stickar lite. Sedan sitter jag i skuggan och dricker lite citronsaft. En muffins kanske glider ner. Grillen går varm på kvällarna och livet, ja det är bara njutningsfullt! En kväll kommer syrran och Zoya på besök, jag bakar rabarber- och jordgubbspaj, vi grillar och sitter ute tills det är mörkt och sedan följer jag henne till bussen genom en varm lundensisk sommarkväll. En annan kväll cyklar maken och jag till syrran och sitter på hennes altan. Det är en sommartid som inbjuder till utesittande!

Något annat som är inbjudande är att pussa på små runda kinder, att sjunga små fjolliga ramsor och att leka "kom en liten mus....som skulle söka hus..."  tills Hjärtegrynet blir sömnig och somnar i mormors famn och man blir alldeles varmsvettig i famnen, samtidigt som det är så himla mysigt med en sån liten sovande knatte.

Så hej Sommaren! Det är härligt att ha dig hos oss!

1 kommentar :

  1. Hej till den bedårande lilla Sötnosen! kram från syrran som också gillar mysiga sommarkvällar i gott sällskap

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.